تاريخچه ي استفاده از سلاح هاي متنوع در هنرهاي رزمي
نوشته شده توسط : عارف عابدینی
تاريخچه ي استفاده از سلاح هاي متنوع در هنرهاي رزمي

كسانيكه در هنر رزم متخصص و بر آن تسط دارند اغلب اوقات متخصصين قرن در 18 فرمول جنگيدن متبحر و مهارت كافي دارند تقريباً در ستايش از يك استاد بزرگ كه در تمامي حرفه ها و فنون متبحر هستند بكار مي رود.

حقيقتاً كلمات(هجده مهارت جنگيدن) در آغاز با هجده نوع از سلاح هاي مورد استفاده پيشينيان در ارتباط بوده است اولين بار اين موضوع درتايخچه ي سلسله مينگ ثبت گرديده است وقتي امپراطور بينگ يونگ در 1449 در شانگسي متوجه ارتش سربازان گرديد دربار مينگ دستور داد تا ارتش او با مرداني كه متبحر در جنگيدن بودند تشكيل گردد و بدينوسيله يك مسابقه ي انتخابي برگزار گرديد و يك داوطلب به نام لي تونگ كه مهارت خاصي در استفاده از 18 نوع سلاح داشت توانست تمامي رقيبان را شكست دهد تا اين چنين به افتخار و ارزش بزرگي دست پيدا نمايد. تاس لي گفت كه متخصص در هجده شيوه ي جنگيدن است.

در هنر رزم با ووشو به خوبي مي توان از هجده نوع سلاح استفاده نمود هر چند بيشتر آنها منشا قديمي و باستاني دارند بعضي از آنها كارايي و ارزش خود را در جنگ هاي مدرن ثابت كرده اند.

با گذشت قرن ‘ روستائيان شمالي چين و صنعت گران در حركت (اي هه توآن) كه در كشورهاي غربي با عنوان قيام مشت زنان(قيام بوكسورها)شناحته شد . زماني كه آنها در برابر متجاوزين سلطنت طلب قيام نمودند مجهز به شمشيرهاي پهن بودند در حاليكه دشمن مجهز به سلاح هاي گرم بود.

در طول مدت جنگ بين چين و ژاپن 1937-1945 جهت مقاومت در برابر تجاوز ژاپنيها روستائيان

دسته هايي(گروهها) را تشكيل دادند كه مجهز به شمشير پهن بودند و زمانيكه مردان متعددي در رابطه با جنگيدن

دليرانه ي مردان و زنان ميهن پرست كه مجهز به سلاح هاي قديمي بودند گفته مي شود.

مشخصات چهار سلاح معروف هنرهاي رزمي به شرح ذيل است:

1- شمشير پهن : زمانيكه شما آن را در دست مي گيريد و در كنار و پهلوي خود نگه مي داريد ميبايستي نوك آن حداكثر تا نرمه ي گوش شما باشد.

2- شمشير باريك : اين سلاح نيز مشخصات شمشير پهن را داراست.

3- نيزه : اين سلاح نيز همانند چوب بايستي هم اندازه ي قد شما باشد يعني از سر انگشتان تا جايي كه كاملا بازوها و دستان شما بطرف بالا كشيده شده باشد. يعني از سر انگشتان تا جايي كه كاملاً بازوها و دستان شنا به طرف بالا كشيده شده باشدومحيط دايره آن نيز بايستي تقريبا 7 سانتيمتر باشد.

4- چوب : حداكثر هم اندازه قدتان و محيط 7 سانتيمتري داشته باشد.

توجه به اين نكته بسيار مهم و ضروريست سرنيزه‘شمشير پهن وباريك معمولاً از جنس استيل و فلزهاي برنده و سخت ساخته مي شود كه بستگي به نوع استفاده از آن دارد.

براي شروع تمرينات با اين سلاح ها بهتر است از نوع چوب يا نوعي خيزران(بامبو)استفاده نمائيد كه نسبتاً از خطر كمتري برخوردار بوده و به راحتي بر فنون مربوط تسلط ايجاد نموده و پس از كسب مهارت بر فنون پيچيده و ساده از نوع اصلي آن استفاده نمائيد.

 

سلاح آسمان مهر است ‘راز پايداري و جاودانگي




:: موضوعات مرتبط: مطالب رزمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 11 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: